البوابة نيوز
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
عبد الرحيم علي
رئيس التحرير التنفيذي
داليا عبد الرحيم

مصطفى حجاج يتخطى نصف مليون مشاهدة بـ"أنا موجود"

مصطفى حجاج
مصطفى حجاج

تمكن الفنان مصطفى حجاج من تخطي حاجز النصف مليون مشاهدة بخامس أغاني ألبومه الجديد "هتزهزه" التي تحمل اسم "أنا موجود"، ذلك بعد مرور أربعة أيام على طرحها على موقع الفيديوهات "يوتيوب".
أغنية "أنا موجود" من كلمات صابر كمال، ألحان مصطفى حجاج، توزيع أحمد إبراهيم، وتقول كلماتها: "لو تحب تلاقي دايمًا حد حابب يبقى سامعك لو في يوم احتاجت صاحب ولّا حضن يواسي دمعك لو لقيت الناس بتفرح وأنت زي حالاتي وحدك أنا موجود لو ساعات تشتاق لحد بيلقى عذر لكل غلطة لو سرحت في حلم فاتك ولّا قلت هعيشه امتى لو مُناك يبقى فـ حياتك حد قابلك زي ما أنت أنا موجود تعالى أبدأ معاك عمري.. وأقاسمك فرحتي وحزني ولو تحتاجني أنا جنبك.. وملكك وقت ما تعوزني بروحي وقلبي أنا جايلك.. ناديني وبين ايديك خدني ده بين كل اللي في الدنيا.. ملكش أحنّ من حضني لو لقيت الوقت بيّن جوه منّك حاجة ليّا لو حياتك صعبة يمكن تبقى أجمل بيك وبيّا لو نويت تدخل في قلبي ويبقى عندك مِلك فيّا أنا موجود أيوه لسّه الدنيا فيها ناس بتفدي اللي يآمنها فيها حد بيدّي حاجة وهو حارم نفسه منها فيها حب معاه هتعرف كل حاجة سمعت عنها وأنا موجود".
يذكر أن الألبوم الجديد "هتزهزه" يتعاون من خلاله "حجاج" مع مجموعة كبيرة من الموسيقيين منهم محمد محمدى، أحمد أمين، ناصر الجيل، أمير محروس، عزيز الشافعي، محمد يحيى، توما، عنتر هلال، أحمد إبراهيم، وسام عبد المنعم، بلال سرور، مصطفى حسن، أسامة عبد الهادي وياسر نور، واستغرق التحضير له ثلاث سنوات.